Onze oplossing voor u

U heeft steeds vaker te maken met niet-gecontracteerde zorg en particuliere nota's. De facturatie van het totaalplaatje neemt Infomedics van u over: we versturen een nota naar uw zorgconsument. En wilt u digitaal factureren? Dan kan dat ook! 

Declaratieverwerking en factoring

  1. Controleren op juistheid
  2. Uitbetaling aan u op een vast moment (8 weken, renteneutraal);
  3. Versturen van (digitale) rekeningen aan uw zorgconsumenten (indien nodig starten wij ook een incasso- en deurwaarderstraject).

 

icon
Selfservice portaal Infomedics Inzicht
icon
Uw eigen klantexpertteam
icon
Financiële overzichten

De voordelen

icon
Realtime controle en verwerking van uw declaraties
icon
Uw geld gegarandeerd en op een vast moment
icon
Meer tijd voor uw vak én dus uw patiënt
icon
Wij zijn het aanspreekpunt voor uw patiënt
icon
Als u wenst: digitale nota versturen

Uw klantexpertteam

Speciaal voor de GGZ en MSZ is er een eigen klantenteam ingericht. Dit klantenteam bestaat uit goed opgeleide medewerkers die de verwerking volgen uw binnengekomen declaratiebestanden. Indien nodig verzorgen zij specifieke rapportages en zij onderhouden contact met onze klanten en zorgverzekeraars. Tijdens de implementatiefase wordt u intensief begeleid door ons DBC-team. In deze fase wordt er namelijk extra aandacht besteed aan het uitleggen en begeleiden van het declaratieproces.

Na de implementatiefase kunt u uiteraard ook rekenen op professionele ondersteuning. Hiermee bent u altijd verzekerd van support op specialistisch niveau.

Coulanceregeling

Wij zijn bekend om te werken met een coulanceregeling. Dit houdt in dat patiënten niet het volledige bedrag hoeven te betalen wanneer zij een rekening via Infomedics ontvangen voor de gekregen behandeling bij uw praktijk. Niet iedere ZBC heeft een overeenkomst met de zorgverzekeraar. In de meeste gevallen krijgt de patiënt dan niet het volledige bedrag vergoed van de verzekeraar, maar ontvangt een deel van het totale bedrag. De ZBC kan ervoor kiezen het bedrag wat niet vergoed wordt kwijt te schelden. Op deze manier betaalt de patiënt nooit meer dan wanneer hij/zij bij een gecontracteerde ZBC een behandeling krijgt, waar wachtlijsten vaak langer zijn.

Let wel, het is goed om hier afspraken met de patiënt over te maken. Zo is het altijd aan te raden dat de patiënt het vergoedingsoverzicht naar de praktijk stuurt zodat het bedrag wat betaald wordt door de patiënt gecontroleerd kan worden. Dit is om te voorkomen dat de patiënt te weinig aan u betaalt. Daarnaast kan er gecontroleerd worden of patiënt het ingehouden eigen risico wel betaalt.

Meer info

Voor uw zorgconsument

Opbouw prijsstelling dienstverlening

Uw kosten worden bepaald door de volgende componenten: de hoogte van uw omzet, het aantal rekeningen dat u verstuurt, het aantal rekeningen dat niet wordt betaald én uw gewenste moment van uitbetalen.

Factoring uitgebreid

  • Basistarief: percentage over uw omzet
  • Vast bedrag per papieren rekening
  • Vast bedrag per digitale rekening
  • Optioneel: procentuele opslag voor vervroegde uitbetaling

Onze partners

Wij geloven in de kracht van samenwerken. Met een aantal zorgvuldig geselecteerde partners helpen wij u verder. 

Bekijk hieronder de mogelijkheden van onze verschillende partners

Even verder voorstellen

30 jaar ervaring
8,3 klanttevredenheid
35 Mln. declaraties per jaar
€3,2 mld. verwerkte omzet per jaar
8.500+ Aangesloten zorgaanbieders

Contact voor klanten en zorgconsumenten

Bent u al klant bij Infomedics en heeft u een vraag?
Bel dan 088-65 55987.

Heeft u een vraag over een rekening van u of uw cliënt? 
Bekijk dan onze veelgestelde vragen of chat met onze digitale assistent Ella. 

Neem contact met ons op

Heeft u interesse om klant bij ons te worden en toch nog vragen over wat wij voor u kunnen betekenen? Bel ons op 088 - 65 55 980 of vul het formulier hiernaast in. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

CAPTCHA
Deze vraag is om te controleren dat u een mens bent, om geautomatiseerde invoer (spam) te voorkomen.