Factoring en declaratieverwerking

Bij uitbesteding van uw financiële administratie mag u complete ontzorging verwachten. Geen half werk, maar alles van A tot Z.
Helemaal wanneer u zelf al een drukke praktijk te runnen hebt.

✓ Wij nemen het contact met uw patiënten over
Geen lastige belletjes over openstaande rekeningen, vragen over een betalingsregeling of aanvragen voor een uitstel. Bent u klant bij Infomedics dan nemen wij dit volledig van u over. Uw patiënt kan met alle vragen 24/7 bij ons terecht via chat óf onze persoonlijke servicedesk.  

✓ Veilige rekeningen voor uw patiënt 
Infomedics hecht veel waarde aan het veilig omgaan met patiëntgegevens. Wij versturen onze rekeningen daarom alleen met tweefactorauthenticatie (2FA). Zo kan een rekening nooit onbewust door een verkeerde persoon geopend worden.  

✓Wij betalen u uit op een vast moment
Het voordeel van een partner als Infomedics, is dat u altijd uw geld op een vast moment krijgt. Regelt u de factoring zelf, dan heeft u ineens duizenden debiteuren. Dat betekent veel werk om achter alle betalingen aan te gaan. Bij Infomedics heeft u deze onzekerheid niet. U krijgt uw volledige betaling op een vast moment, ongeacht of uw patiënten al betaald hebben en of de verzekeraar nog zaken afwijst.

✓Wij regelen het contact met zorgverzekeraars
Bij Infomedics draait het om meer dan uitbetalen en patiëntencontact overnemen. We regelen ook de zaken met zorgverzekeraars voor onze klanten. Ons speciale team van Verzekeraarsexperts is dagelijks in contact met zorgverzekeraars over afwijzingen op rekeningen. U hoeft dus niet zelf in de wacht te gaan staan, maar kunt dat gewoon aan Infomedics overlaten.  

'Bij Infomedics worden we volledig ontzorgd. We hebben eigenlijk geen omkijken naar onze financiële administratie.''

Tandartsenpraktijk Leidschenhof

Opbouw prijsstelling dienstverlening

Uw kosten worden bepaald door de volgende componenten: de hoogte van uw omzet, het aantal rekeningen dat u verstuurt, het aantal rekeningen dat niet wordt betaald én uw gewenste moment van uitbetalen.

Factoring compleet

  • Basistarief: percentage over uw omzet
  • Risico opslag: percentage over uw omzet
  • Vast bedrag per papieren rekening
  • Vast bedrag per digitale rekening
  • Optioneel: procentuele opslag voor vervroegde uitbetaling

Geïnteresseerd?

Meer weten over de voordelen van werken met Infomedics? Vraag dan vrijblijvend meer informatie aan!

Vraag meer informatie aan

Bij ons staat ook uw patiënt centraal

Klantcontact icoon rs.png

Wij staan klaar voor uw patiënten
Met ruim 70 collega’s op de servicedesk staan we dagelijks klaar om uw patiënten te helpen bij vragen over de rekening. Buiten openingstijden beantwoordt onze digitale assistent Ella vragen. Zo staan wij 24/7 voor uw patiënt klaar!

Betaaldatum icoon rs.png

We incasseren op sociaal verantwoorde wijze

We hebben een goed uitgedacht incassoproces met voldoende mogelijkheden om de rekening op tijd te betalen. Lukt dat toch niet? Dan bieden we de mogelijkheid tot uitstel of een kosteloze betalingsregeling.

Lees meer over Sociaal Verantwoord Incasseren

Marketing icoon rs.png

Wij informeren uw patiënt

We hebben communicatiematerialen voor uw praktijk om uw patiënten te informeren over de diensten van Infomedics. Zo is uw patiënt goed op de hoogte en krijgt u minder vragen aan de balie. Zo zorgen wij voor de lach in uw praktijk!

Comfort Dental
Klantverhaal

Waarom Comfort Dental weer voor Infomedics koos

Comfort Dental werkt al sinds 2025 met Infomedics. Maar heeft tussentijds een korte uitstap gemaakt om iets anders te proberen. Hier zijn ze al snel van teruggekomen en inmiddels werken ze weer naar volle tevredenheid met Infomedics.

Lees het volledige verhaal
Masterclass mondzorgpraktijk
Klantverhaal

Tandartsenpraktijk Leidschenhof (opnieuw) klant bij Infomedics

Tandartsenpraktijk Leidschenhof, een praktijk met 7 behandelaren en meer dan 6.500 patiënten werkt al ruim tien jaar met Infomedics. Ze waren altijd tevreden, maar kozen drie jaar geleden toch voor een andere partij voor het versturen van facturen. Dat leek een logische en slimme keuze, maar pakte anders uit. Na één jaar keerde ze daarom weer terug bij Infomedics.

Lees het volledige verhaal
Ilonka-Armstorff_Fresh-Unieke-Mondzorg
Klantcase

Klantcase - Fresh Unieke Mondzorg

Fresh Unieke Mondzorg bespaart gemiddeld 10 uur per maand door de samenwerking met Infomedics. Doordat zij voornamelijk Wlz-declaraties hebben, profiteren ze enorm van de goede relatie die Infomedics heeft met de zorgkantoren.

Lees de volledige klantcase
Dr.-Olivier-van-Vlijmen_Orthodontiepraktijk-Wijchen
Klantcase

Klantcase - Orthodontiepraktijk Wijchen

Olivier van Vlijmen was als tandarts al bekend met de factoringdienstverlening van Infomedics. Hij ervaart Infomedics als betrouwbaar en open. Met daarnaast de goede prijs-kwaliteitverhouding raadt hij Infomedics zeker aan bij collega's.

Lees de volledige klantcase

Aanvullende diensten

Pien logo klein

Pien

Pien maakt het mogelijk om verschillende aspecten van de behandeling te berekenen. Tijdens het stellen van de diagnose kunt u direct de eigen bijdrage van uw patiënt berekenen. Wilt u weten of de verzekering van uw patiënt nog jaarruimte biedt om bijvoorbeeld een kroon te plaatsen of een uitgebreide gebitsreiniging uit te voeren? U zoekt het snel en makkelijk op. Kortom; inzicht voor u en uw patiënt! 

Lees meer over Pien 

 

IM_Icoon_Enquete 250

Patiënten enquête

De patiënten enquête helpt u om inzichtelijk te krijgen hoe uw patiënten uw dienstverlening waarderen. De vragen zijn gericht op de kwaliteit van de behandeling, de hygiëne en de inrichting van uw praktijk. De resultaten worden verzameld in een dashboard, waarin u op een makkelijke en overzichtelijke manier kunt zien hoe uw praktijk presteert.

Lees meer over patiënten enquête

 

IM_Icoon_Leerovereenkomst 250

Training balie-assistent

Infomedics biedt de training balie-assistent aan voor iedereen die direct contact heeft met de patiënten in de praktijk, van de balie-assistent tot de ervaren officemanager. De trainingen vinden plaats in kleine groepen, zodat er ruimte is voor persoonlijke aandacht en eigen inbreng. Na deze training is de balie-assistent niet alleen in staat om een goede planning te maken, maar ook om op efficiënte en professionele wijze patiënten te woord staan.

Lees meer over training balie-assistent 

Contact voor klanten en zorgconsumenten

Bent u al klant bij Infomedics en heeft u een vraag?
Bel dan 088-65 55987.

Heeft u een vraag over een rekening van u of uw cliënt? 
Bekijk dan onze veelgestelde vragen of chat met onze digitale assistent Ella. 

Neem contact met ons op

Heeft u interesse om klant bij ons te worden en toch nog vragen over wat wij voor u kunnen betekenen? Bel ons op 088 - 65 55 980 of vul het formulier hiernaast in. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

CAPTCHA
Deze vraag is om te controleren dat u een mens bent, om geautomatiseerde invoer (spam) te voorkomen.