Onze oplossing voor u

De beste zorg leveren in uw apotheek. Daar heeft u alleen tijd voor als u zich niet continu hoeft te buigen over declaratie- en facturatiestromen. Tegelijkertijd heeft u steeds vaker te maken met niet-gecontracteerde zorg, particuliere nota's en u verkoopt uiteraard ook OTC-producten. De facturatie van het totaalplaatje neemt Infomedics van u over: we versturen een nota naar uw zorgconsument en innen eventueel ook uw OTC-producten. En wilt u digitaal factureren of automatische incasso aanbieden in uw apotheek? Dan kan dat ook! 

Declaratieverwerking en factoring

U levert (via uw praktijksoftware) uw declaraties aan bij Infomedics en wij doen de rest: 

  1. Uitbetaling aan u op een vast moment (standaard na 6 weken, op uw verzoek eerder);
  2. Versturen van (digitale) rekeningen aan uw zorgconsumenten voor het niet-vergoede deel (indien nodig starten wij ook een incasso- en deurwaarderstraject).
  3. Eventueel innen wij uw rekening middels digitale incasso. 

De voordelen

Waarom wilt u samenwerken met Infomedics?

icon
Realtime verwerking van uw declaraties
icon
Uw geld gegarandeerd en op een vast moment
icon
Meer tijd voor het werk in uw apotheek
icon
Wij zijn het aanspreekpunt voor uw zorgconsument
icon
Als u wenst: digitale nota versturen
icon
Als u wenst: mogelijkheid tot automatische incasso

Digitale rekening

Een onderdeel van onze dienstverlening is het versturen van een rekening naar uw zorgconsument. Dit kan op twee manieren: fysiek of digitaal. Uw rekening digitaal versturen heeft veel voordelen: voor u een kostenbesparing, en daarnaast voor ons allen minder papier, en meer gemak voor uw zorgconsument. De rekening kan direct via e-mail geopend en betaald worden. 

U regelt dit gemakkelijk in in uw apothekers informatie systeem. Per zorgconsument kunt u aangeven of hij/zij de rekening op papier of digitaal wenst te ontvangen. Als u vervolgens een e-mailadres en mobiel telefoonnummer meestuurt, dan zorgen wij ervoor dat de rekening digitaal wordt toegestuurd. 

Automatische incasso

Naast het innen van rekeningen via een (digitale) rekening, biedt Infomedics ook de mogelijkheid tot automatische incasso. Dit betekent dat uw zorgconsument bij een bezoek aan de apotheek geen producten meer hoeft af te rekenen. Het proces van automatische incasso regelt u eenmalig in per zorgconsument, en daarna doen wij de rest: 

  1. U informeert uw zorgconsument over de mogelijkheid tot automatische incasso;
  2. Uw zorgconsument vult een machtiging in en u controleert de gegevens;
  3. U kent een uniek machtigingsnummer toe en voert de voorkeur door in uw apothekers informatie systeem;
  4. Infomedics informeert uw zorgconsument middels een rekening over de toekomstige afschrijving;
  5. Infomedics incasseert het gevorderde bedrag. 

Contact voor klanten en zorgconsumenten

Bent u al klant bij Infomedics en heeft u een vraag?
Bel dan 088-65 55987.

Heeft u een vraag over een rekening van u of uw cliënt? 
Bekijk dan onze veelgestelde vragen of chat met onze digitale assistent Ella. 

Neem contact met ons op

Heeft u interesse om klant bij ons te worden en toch nog vragen over wat wij voor u kunnen betekenen? Bel ons op 088 - 65 55 980 of vul het formulier hiernaast in. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

CAPTCHA
Deze vraag is om te controleren dat u een mens bent, om geautomatiseerde invoer (spam) te voorkomen.