Ik sta onder bewind. Hoe geef ik dit aan jullie door?

Staat u of uw cliënt onder bewind en wilt u dat de rekeningen van Infomedics naar een ander adres worden gestuurd? Stuur hiervoor de beschikking van de rechtbank naar info@cmib.nl. Het CMIB behandelt in opdracht van Infomedics alles met betrekking tot insolventie.

Geef de wijziging ook door bij de zorgaanbieder(s), zodat deze de juiste informatie in het systeem heeft. 

Hoe krijg ik een overzicht voor de belastingaangifte?

Wilt u een overzicht van uw rekeningen om belastingaangifte te doen? Vraag dan hier kopieën van uw rekeningen aan. U heeft geen originele rekeningen nodig. 

Ik weet mijn betalingskenmerk(en)
Als u de betalingskenmerken weet, dan kunt u de rekeningen meestal zelf downloaden. Heeft u de rekeningen digitaal gekregen? Dan kunt u ze altijd downloaden. Vul uw betalingskenmerk hieronder in en u komt op pagina waar u de bijbehorende rekening kunt downloaden.

 

Downloaden lukt niet
Ziet u geen optie om de rekening te downloaden? Vraag dan een overzicht van uw rekeningen op via digitale assistent Ella. Dat doet u met de knop hieronder. Wij doen ons best om binnen 5 dagen op uw verzoek te reageren. 

Tip: download toekomstige rekeningen direct en sla ze op in een map op uw apparaat. Op deze manier kunt u de rekeningen later altijd nog bekijken en gebruiken voor uw belastingaangifte of declaratie bij uw zorgverzekeraar.

Ik weet mijn betalingskenmerk(en) niet
Heeft u het betalingskenmerk van uw rekening niet of ontvangt u uw rekeningen via post? Vraag ook dan een overzicht op via digitale assistent Ella. Wij doen ons best om binnen 5 dagen op uw verzoek te reageren.

Foutieve vergoeding CZ, Ohra en Nationale Nederlanden

Kortgeleden is er een fout geweest in het systeem van CZ, Ohra en Nationale Nederlanden. Hierdoor zijn er verkeerde vergoedingen voor mondzorgbehandelingen uitbetaald. Inmiddels is de fout hersteld. 

Er zijn 2 situaties:

  • U heeft te weinig vergoed gekregen. 
    In dit geval heeft u te veel betaald aan Infomedics. U krijgt het bedrag dat u te veel betaald heeft van ons terug. 
     
  • U heeft te veel vergoed gekregen. 
    In dit geval heeft uw verzekeraar meer vergoed dan waar u recht op had. U moet dan nog een bedrag betalen aan Infomedics. U krijgt hiervoor een nieuwe rekening van ons. 

Vragen over de vergoeding? 
Wilt u meer weten over uw vergoeding? Controleer dan eerst de polisvoorwaarden van uw verzekering. Neem bij vragen contact op met uw zorgverzekeraar. Infomedics kan geen vragen beantwoorden over de hoogte van uw vergoeding. 

Mijn rekening klopt niet. Wat kan ik doen?

Bent u het niet eens met wat er op uw rekening staat? Infomedics kan helaas geen vragen beantwoorden over de inhoud van uw behandeling. We kunnen meestal wel een bezwaar voor u indienen bij de zorgaanbieder. Dat doet u via onze digitale assistent Ella met de knop hieronder.

U krijgt een bevestigingsmail. Als we meer informatie van u nodig hebben, nemen we contact met u op.

Let op: Infomedics kan niet bij alle zorgaanbieders een bezwaar indienen. In dat geval laten we het aan u weten.

Hoe vraag ik een kopie van mijn rekening aan?

Bent u de originele rekening kwijt en wilt u deze declareren bij uw zorgverzekeraar? Vraag dan een kopie aan. Een kopie van een Infomedics rekening kan ook gebruikt worden voor de declaratie bij de zorgverzekeraar. U heeft geen originele rekening nodig. 

Ik weet mijn betalingskenmerk
Mooi! U kunt meestal uw rekening (opnieuw) downloaden via de betaalpagina van uw rekening. Uw zorgaanbieder moet dan uw mobiele telefoonnummer hebben doorgestuurd. Vul uw betalingskenmerk hieronder in.

 

Ziet u geen optie om de rekening te downloaden? Dan heeft uw zorgaanbieder uw mobiele nummer niet doorgegeven voor deze rekening. Vraag in dit geval een kopie aan via onze digitale assistent Ella.

Tip: download toekomstige rekeningen direct en sla ze op in een map op uw apparaat. Op deze manier kunt u de rekeningen later altijd nog bekijken en gebruiken voor uw belastingaangifte of declaratie bij uw zorgverzekeraar.

Ik weet mijn betalingskenmerk niet
Heeft u het betalingskenmerk van uw rekening niet of ontvangt u uw rekeningen via post? Vraag dan een kopie van de rekening aan via onze digitale assistent Ella.

Ik krijg post die niet voor mij bedoeld is. Wat moet ik doen?

Heeft u post ontvangen voor bijvoorbeeld een oud bewoner van uw huis? Infomedics krijgt de adresgegevens voor elke rekening opnieuw door van de zorgaanbieders waarvoor wij rekeningen versturen. Soms staat er een verkeerd adres in het systeem van een zorgaanbieder.

Geef de gegevens op de envelop via het onderstaande formulier aan ons door. Wij maken dan een melding bij de zorgaanbieder. 

CAPTCHA
Deze vraag is om te controleren dat u een mens bent, om geautomatiseerde invoer (spam) te voorkomen.
Mijn kind wordt binnenkort 18. Wat moet ik doen?

Wanneer uw kind 18 jaar wordt, is het volgens de wet financieel zelfstandig. Daar komen nieuwe verantwoordelijkheden bij, waaronder de rekening van Infomedics.

Op onderstaande pagina leest u alles over wat u samen met uw kind moet regelen. 

Lees meer

Waar blijft mijn rekening?

Bent u een tijdje geleden bij uw zorgaanbieder geweest en hebt u nu pas een rekening gekregen? Of wacht u nog steeds op de rekening? Dit kan verschillende redenen hebben. 

Uw behandeling is nog niet bij ons bekend 
Het kan zijn dat uw zorgaanbieder de behandeling pas kortgeleden of nog niet bij ons heeft gemeld. Sommige zorgaanbieders declareren elke dag, anderen maar 1 keer per maand. We kunnen uw rekening pas opmaken nadat we een declaratie hebben gekregen van uw zorgaanbieder.

We hebben nog geen antwoord van uw zorgverzekeraar 
Als het mogelijk is, checken we bij uw zorgverzekeraar of u recht heeft op een vergoeding. U krijgt alleen een rekening voor het bedrag dat overblijft. Dit is uw eigen bijdrage. Als de rekening volledig vergoed wordt door uw zorgverzekeraar, krijgt u geen rekening.

Soms moeten we lang wachten op een antwoord van uw zorgverzekeraar. Pas als we die reactie hebben gekregen, sturen we u een rekening.

U heeft de digitale rekening niet gezien
Als u uw rekeningen digitaal krijgt, dan kan de originele rekening in uw spambox terecht komen. Dit heeft te maken met de veiligheidsinstellingen van uw e-mailaccount. Infomedics heeft hier helaas geen invloed op. Wij adviseren u om het e-mailadres rekening@infomedics.nl toe te voegen aan uw veilige afzenders. De volgende digitale rekening komt dan in uw reguliere postvak.

 

Wat betekent terhandstelling op mijn rekening?

Als u bij de apotheek een medicijn ophaalt, betaalt u ook voor de dienstverlening. Denk hierbij aan:

  • Samenstellen van het medicijn
  • Controleren van de dosering en het voorgeschreven gebruik
  • Bewaken dat u de juiste combinatie medicijnen gebruikt
  • Een begeleidend gesprek

Dit alles noemen we: de terhandstelling. De Nederlandse Zorgauthoriteit bepaalt het tarief voor terhandstelling. U betaalt deze kosten iedere keer als u een medicijn ophaalt.

Waar kan ik meer informatie vinden over tandartstarieven?

Heeft u een specifieke vraag over mondzorgkosten? Meer informatie vindt u op: www.allesoverhetgebit.nl.

Mijn vraag staat er niet tussen.

Staat uw vraag er niet tussen? Stel uw vraag dan aan onze digitale assistent Ella. Als Ella uw vraag niet kan beantwoorden, dan verbindt ze u door met een medewerker.

Ik heb een bericht ontvangen dat ik niet vertrouw. Wat moet ik doen?

Cybercriminelen kunnen proberen om misbruik te maken van uw gegevens. Blijf daarom extra alert op verdachte telefoontjes, e-mails, Whatsapp berichten of sms-berichten. 

Heeft u twijfels over een bericht dat uit naam van Infomedics gestuurd is? U kunt een aantal dingen controleren, zodat u zeker weet dat het bericht echt door ons is gestuurd. Lees hier meer of neem direct contact met ons op. 

Andere onderwerpen

Herinnering/aanmaning

Image
IM_Icoon_Incassokosten.png

Herinnering of aanmaning met extra kosten ontvangen?

Bekijk alle vragen

Portaal zorgconsumenten

Image
IM_Icoon_Inloggen.png

Gebruikersnaam vergeten of hulp nodig bij het account?

Bekijk alle vragen