Mijn rekening klopt niet. Wat kan ik doen?
Bent u het niet eens met wat er op uw rekening staat? Infomedics kan helaas geen vragen beantwoorden over de inhoud van uw behandeling. We kunnen meestal wel een bezwaar voor u indienen bij de zorgaanbieder. Dat doet u via onze digitale assistent Ella met de knop hieronder.
U krijgt een bevestigingsmail. Als we meer informatie van u nodig hebben, nemen we contact met u op.
Let op: Infomedics kan niet bij alle zorgaanbieders een bezwaar indienen. In dat geval laten we het aan u weten.
Hoe vraag ik een kopie van mijn rekening aan?
Ik weet mijn betalingskenmerk
Mooi! U kunt meestal uw rekening (opnieuw) downloaden via de betaalpagina van uw rekening. Uw zorgaanbieder moet dan uw mobiele telefoonnummer hebben doorgestuurd. Vul uw betalingskenmerk hieronder in.
Ziet u geen optie om de rekening te downloaden? Dan heeft uw zorgaanbieder uw mobiele nummer niet doorgegeven voor deze rekening. Vraag in dit geval een kopie aan via onze digitale assistent Ella.
Tip: download toekomstige rekeningen direct en sla ze op in een map op uw apparaat. Op deze manier kunt u de rekeningen later altijd nog bekijken en gebruiken voor uw belastingaangifte of declaratie bij uw zorgverzekeraar.
Ik weet mijn betalingskenmerk niet
Heeft u het betalingskenmerk van uw rekening niet of ontvangt u uw rekeningen via post? Vraag dan een kopie van de rekening aan via onze digitale assistent Ella.
Waar blijft mijn rekening?
Bent u een tijdje geleden bij uw zorgaanbieder geweest en hebt u nu pas een rekening gekregen? Of wacht u nog steeds op de rekening? Dit kan verschillende redenen hebben. Daarnaast versturen CZ, Ohra, Nationale Nederlanden en Just op dit moment rekeningen voor behandelingen die ze eerder onterecht geheel of gedeeltelijk vergoed hebben.
Uw behandeling is nog niet bij ons bekend
Het kan zijn dat uw zorgaanbieder de behandeling pas kortgeleden of nog niet bij ons heeft gemeld. Sommige zorgaanbieders declareren elke dag, anderen maar 1 keer per maand. We kunnen uw rekening pas opmaken nadat we een declaratie hebben gekregen van uw zorgaanbieder.
We hebben nog geen antwoord van uw zorgverzekeraar
Als het mogelijk is, checken we bij uw zorgverzekeraar of u recht heeft op een vergoeding. U krijgt alleen een rekening voor het bedrag dat overblijft. Dit is uw eigen bijdrage. Als de rekening volledig vergoed wordt door uw zorgverzekeraar, krijgt u geen rekening.
Soms moeten we lang wachten op een antwoord van uw zorgverzekeraar. Pas als we die reactie hebben gekregen, sturen we u een rekening.
U heeft de digitale rekening niet gezien
Als u uw rekeningen digitaal krijgt, dan kan de originele rekening in uw spambox terecht komen. Dit heeft te maken met de veiligheidsinstellingen van uw e-mailaccount. Infomedics heeft hier helaas geen invloed op. Wij adviseren u om het e-mailadres rekening@infomedics.nl toe te voegen aan uw veilige afzenders. De volgende digitale rekening komt dan in uw reguliere postvak.
U krijgt een terugvordering van CZ, Ohra, Just of NN
Heeft u onlangs een brief ontvangen van uw zorgverzekeraar over het terugvorderen van een vergoeding? In 2022 en 2023 hebben CZ, Ohra, Just en Nationale Nederlanden bij veel mensen behandelingen voor mondzorg vergoed, terwijl ze daar eigenlijk geen recht op hadden. Deze zorgverzekeraars gaan de onterecht vergoede bedragen terugvorderen. Daarom krijgt u van Infomedics een nieuwe rekening. Het kan ook zijn dat u nu voor het eerst een rekening krijgt voor deze behandeling(en). Dat is het geval als de behandeling(en) destijds volledig vergoed waren. CZ, Ohra, Just of NN heeft u hier ook een brief over gestuurd.
Betaal de rekening aan Infomedics zoals u gewend bent. Heeft u nog vragen over het terugvorderen van de onterechte vergoeding? Neem dan alstublieft direct contact op met CZ, Ohra, Just of NN.
Wat betekent terhandstelling op mijn rekening?
Als u bij de apotheek een medicijn ophaalt, betaalt u ook voor de dienstverlening. Denk hierbij aan:
- Samenstellen van het medicijn
- Controleren van de dosering en het voorgeschreven gebruik
- Bewaken dat u de juiste combinatie medicijnen gebruikt
- Een begeleidend gesprek
Dit alles noemen we: de terhandstelling. De Nederlandse Zorgauthoriteit bepaalt het tarief voor terhandstelling. U betaalt deze kosten iedere keer als u een medicijn ophaalt.
Waar kan ik meer informatie vinden over tandartstarieven?
Heeft u een specifieke vraag over mondzorgkosten? Meer informatie vindt u op: www.allesoverhetgebit.nl.
Mijn vraag staat er niet tussen.
Staat uw vraag er niet tussen? Stel uw vraag dan aan onze digitale assistent Ella. Als Ella uw vraag niet kan beantwoorden, dan verbindt ze u door met een medewerker.
Andere onderwerpen
Rekening betalen

Betaling checken of meer weten over de betaalopties?
Herinnering/aanmaning

Herinnering of aanmaning met extra kosten ontvangen?
Digitale rekening

Rekening kwijt of hulp nodig bij downloaden?
Vergoedingen

Vraag over de vergoeding van uw zorgverzekeraar?
Gegevens wijzigen

Verhuisd, nieuw e-mailadres of mobiel nummer?
Portaal zorgconsumenten

Gebruikersnaam vergeten of hulp nodig bij het account?
Over Infomedics

Meer weten over Infomedics?
English FAQ

Read the most frequently asked questions in English.