Icoon over Infomedics
1. Bespreek wie Infomedics is 

Infomedics werkt voor duizenden kleine en grote zorgaanbieders zoals tandartsen, mondhygiënisten en fysiotherapeuten in Nederland. Na een behandeling of bezoek is er een grote kans dat uw kind de rekening van Infomedics krijgt.  

Uitleg vergoeding
2. Leg aan uw kind uit waarom het een rekening van ons krijgt 

Tot 18 jaar wordt een groot deel van de zorgkosten vergoed vanuit de basisverzekering. Vanaf 18 jaar verandert dit. Er moet dan vaak een eigen bijdrage worden betaald voor zorgkosten. Daarvoor stuurt Infomedics de rekening.  

Als uw kind een rekening van Infomedics krijgt, kan dat 3 redenen hebben: 

  • De zorgverzekeraar heeft de behandelingen niet vergoed. 
  • De zorgverzekeraar heeft alleen een deel van de behandelingen vergoed. 
  • We hebben de rekening niet gedeclareerd bij de zorgverzekeraar, omdat de zorgaanbieder dat met ons heeft afgesproken. Denkt u dat uw kind wel recht heeft op een vergoeding? Declareer de rekening dan zelf bij de zorgverzekeraar.  

Voor vragen over de vergoeding kan uw kind contact opnemen met de zorgverzekeraar.  

Icoon contact
3. Geef de juiste gegevens door aan de zorgaanbieder 

Geef het juiste e-mailadres en mobiel telefoonnummer van uw kind door aan de zorgaanbieder. Beide gegevens zijn nodig om de rekeningen digitaal te kunnen ontvangen en te downloaden.  

Infomedics houdt geen eigen bestand met persoonsgegevens bij en kan dus geen gegevens voor u wijzigen.  

Vernieuwde materialen
4. Voeg het e-mailadres van Infomedics toe aan de lijst met veilige afzenders  

Wij versturen de rekeningen vanuit het e-mailadres rekening@infomedics.nl. Adviseer uw kind om dit e-mailadres toe te voegen aan de lijst met veilige afzenders. Het is natuurlijk ook belangrijk dat uw kind de e-mail goed in de gaten houdt. 

Betaaldatum icoon.png
5. Voorkom extra kosten  

Uw kind heeft 30 dagen om de rekening te betalen. Als de rekening niet binnen 30 dagen betaald is, sturen we een 1e herinnering. We vragen dan om het bedrag binnen 15 dagen te betalen. Als het bedrag niet binnen 15 dagen bij ons op de rekening staat, sturen we een laatste herinnering met incassokosten. 

Extra kosten zijn makkelijk te voorkomen. Lukt het niet om binnen 30 dagen te betalen, of is het bedrag te hoog om in 1 keer te betalen? Dan bieden we 2 mogelijkheden:  

Beide opties zijn kosteloos. Uw kind regelt het makkelijk zelf online.  

Vragen icoon
6. Vragen over de rekening 

Heeft uw kind vragen over de rekening? We helpen graag. Onze digitale assistent Ella staat 24/7 voor u en uw kind klaar. Kan Ella de vraag niet beantwoorden? Dan zijn onze medewerkers tussen 09:00 uur en 17:00 uur beschikbaar om te helpen.