Waarom Comfort Dental weer voor Infomedics koos

Comfort Dental

Hoe lang bent u al klant bij Infomedics? 

Leon Engels: ''Sinds 2015 werk ik met Infomedics, tussentijds heb ik een korte uitstap gemaakt. Inmiddels ben ik weer terug op het vertrouwde nest. Ik heb opnieuw gekozen voor het complete pakket van Infomedics waarbij zij alles voor mij regelen, inclusief de opvolging van openstaande betalingen. Mijn administratie verloopt nu vlekkeloos en ik heb nergens omkijken naar. Zo kan ik me volledig op mijn praktijk richten.''

 Wat waren de belangrijkste overwegingen om destijds bij Infomedics weg te gaan? 

''Deze andere partij presenteerde zich in eerste instantie als een flexibele en behulpzame partij. Ze beloofden dat alles voor mij geregeld zou worden. Maar in de praktijk bleek dat ik veel zelf moest doen, vooral op IT-gebied. Denk aan het handmatig aanpassen van logo’s, bankgegevens en andere koppelingen. Dat had ik niet verwacht en vond ik erg vervelend.'' 

 

Ik moest constant zelf controleren of alles goed liep. Bij Infomedics heb ik dat soort zorgen niet."

Leon Engels - Comfort Dental

Hoe heeft u deze andere manier van werken ervaren in vergelijking met Infomedics? 
 
Leon: ''Ik moest constant zelf controleren of alles goed liep. Bij Infomedics heb ik dat soort zorgen niet. Soms moest ik een factuur opnieuw indienen, maar dat ligt dan aan een invoerfout van mijn kant, niet aan het systeem.''

Hoeveel tijd kostte uw administratie gemiddeld per week bij deze andere dienstverlener?  
Leon: ''Dit kostte meer tijd dan ik had gehoopt. Kleine wijzigingen, zoals het aanpassen van een e-mailadres, konden dagen duren. Ik moest regelmatig bellen of mailen om fouten recht te zetten, bijvoorbeeld wanneer digitale facturen niet goed werden verstuurd. Uiteindelijk kreeg ik van deze partij te horen dat ik een IT’er moest inhuren, terwijl het probleem bij hen lag. Dat vond ik onacceptabel.'' 

Welke specifieke taken namen de meeste tijd in beslag? 

Leon: ''Zowel verzekeraarsissues als patiëntzaken. Declaraties werden goed verwerkt, maar betalingen werden niet altijd correct gekoppeld. Dit resulteerde in handmatige correcties in mijn boekhoudsoftware. Voor mijn patiënten waren er nauwelijks mogelijkheden voor betalingsregelingen. Bij Infomedics is dit allemaal wél goed geregeld. Patiënten kunnen met vragen terecht bij de servicedesk van Infomedics, en als zorgverlener heb ik ook een direct aanspreekpunt" 

In plaats van tijdwinst te ervaren, kreeg ik juist meer werk en méér frustratie.''

Leon Engels - Comfort Dental

Heeft de overstap geleid tot meer administratieve lasten of uitdagingen binnen uw praktijk? 

Leon: ''Ja, absoluut. In plaats van tijdwinst te ervaren, kreeg ik juist meer werk en frustratie. De overstap leidde tot extra administratieve taken die ik zelf moest uitvoeren, zoals het handmatig corrigeren van betalingen en het oplossen van problemen die ik niet zelf had veroorzaakt. Dit alles zorgde voor onnodige stress en kostte me veel tijd, terwijl ik juist gehoopt had op een efficiënter systeem.'' 

Hoeveel fte’s zetten jullie in voor deze taken? 

Leon: ''Ik run een solopraktijk en doe alles zelf. Daarom was het frustrerend om constant te moeten inloggen om betalingen en fouten te corrigeren.'' 

Had u een vast aanspreekpunt voor vragen of ondersteuning bij deze partij? 

Leon: ''Nee, ik moest steeds mijn vraag opnieuw uitleggen aan verschillende medewerkers. Bij Infomedics heb ik wél een vast aanspreekpunt die direct meekijkt en advies geeft. Dat scheelt enorm.'' 

Bij Infomedics heb ik altijd direct iemand die met me meekijkt en snel schakelt. Die ondersteuning miste ik volledig.''

Leon Engels - Comfort Dental

Heeft de samenwerking met deze andere partij voldaan aan uw verwachtingen op het gebied van debiteurenbeheer en betalingsverwerking? 

Leon: ''In het begin leek alles goed te gaan, maar al snel liepen er dingen mis. Niet-verstuurde facturen en foutief verwerkte betalingen kostten me onnodig veel tijd en energie. Tel daarbij op de vragen van patiënten en de gemiste ondersteuning wat maakt dat het niet aan de verwachtingen heeft voldaan. '' 

Welke diensten of functionaliteiten miste u in vergelijking met Infomedics? 

Leon: ''Het persoonlijke contact en de ondersteuning, het gevoel krijgen van een partner. Bij Infomedics heb ik altijd direct iemand die met me meekijkt en snel schakelt. Die ondersteuning miste ik volledig.'' 

Welke problemen of nadelen hebben uiteindelijk de doorslag gegeven om terug te keren naar Infomedics? 

Leon: ''De grootste frustratie was het extra werk en het missen van een partner die met me mee denkt. Bijvoorbeeld dat facturen niet per e-mail werden verstuurd, en dat men voorstelde dat ik zelf een IT’er moest inschakelen, terwijl het probleem eigenlijk bij hen lag. Bij Infomedics wordt er wél meegedacht en wordt er direct naar een oplossing gezocht.'' 

Wat vindt u van de afweging op basis van kosten, waarvoor mensen soms de overstap wagen naar deze factuurverwerker?

Leon: "Ik weet niet of Infomedics echt duurder is, want het bespaart me zoveel tijd en frustratie dat het iedere euro waard is. Dus deze indirecte kosten moeten meegenomen worden bij de overweging.