Onze Chatbot Ella is een stukje slimmer!

Onze chatbot Ella is een mooie toevoeging aan onze contactkanalen, want ze helpt inmiddels meer dan 3000 zorgconsumenten per week. Ter vergelijking: we helpen elke week zo'n 10.000 zorgconsumenten aan de telefoon en zo'n 4000 via e-mail. Toch kan een chatbot nog veel meer waarde toevoegen. Hoe? Door vragen over specifieke rekeningen zelfstandig te kunnnen beantwoorden!

Vanaf deze week kan Ella, de chatbot van Infomedics, praten met TIM, ons facturatiesysteem dat wekelijks zo'n 300.000 rekeningen uitstuurt. Door de koppeling met TIM kan Ella nu precies vertellen wat de status van een rekening is, wanneer deze betaald moet worden en doorlinken naar de juiste betaalpagina.

Ella betaalstatus opvragen

Komt betalen niet uit? Dan kan Ella nu zelfstandig uitstel van betaling verlenen. Na het invoeren van een e-mailadres sturen we meteen een bevestiging en ziet de zorgconsument de nieuwe betaaldatum direct terug op de betaalpagina van de rekening. Supermakkelijk geregeld! Is uitstel aanvragen niet meer mogelijk? Ook dan heeft Ella een passend antwoord.

Ella uitstel van betaling

De toekomst van Ella

Er staan nog meer uitbreidingen van Ella op de planning. Zoals:

  • Het opvragen van een kopie van de rekening (digitaal of op papier)
  • Het treffen van een betalingsregeling
  • Direct een e-mail sturen naar onze Servicedesk

Daarnaast hebben we laatst een proef gedraaid met automatisch vertalen. In april sprak Ella niet alleen Nederlands, maar ook Engels, Spaans en zelfs Chinees, naast een aantal andere talen. We willen deze functionaliteit in de toekomst uitbreiden.