Rekening nu bekijken of betalen
Vul hieronder het 14-cijferig betalingskenmerk van uw rekening in.
Waarom stopt Infomedics met het portaal?
We stoppen om 3 redenen met het portaal voor zorgconsumenten:
- Het portaal werd maar door weinig mensen gebruikt. 99% van de mensen betaalde direct via de online betaalpagina van hun rekening. Die pagina is direct toegankelijk zonder inloggen.
- Het overgrote deel van de gebruikers logde wel in, maar maakte vervolgens geen gebruik van de mogelijkheden in het portaal. Ze betaalden enkel één rekening, terwijl ze dat ook op de online betaalpagina van die rekening hadden kunnen doen.
- We geloven dat we met de online betaalpagina een betere gebruikerservaring kunnen bieden. We werken continue aan de betaalpagina om deze te verbeteren.
Digitaal uw rekening ontvangen en betalen

Geef aan uw zorgaanbieder door dat u uw rekeningen digitaal wilt ontvangen. Controleer ook of uw zorgaanbieder het juiste e-mailadres en uw mobiele telefoonnummer in het systeem heeft staan. Vanaf de volgende behandeling krijgt u een e-mail zodra de rekening klaarstaat. U kunt de rekeningen direct vanuit uw inbox betalen.
Online betalen doet u op de online betaalpagina van de rekening. De volledige rekening kunt u downloaden als PDF na een controle via SMS. Het grote voordeel is dat u niet hoeft in te loggen en dus ook geen wachtwoorden meer nodig heeft. Zo heeft u altijd makkelijk toegang, bijvoorbeeld voor uw belastingaangifte of declaratie bij uw zorgverzekeraar.
Tip: bewaar onze e-mails in een mapje in uw e-mailprogramma. Zo vindt u ze makkelijk terug. Of download iedere rekening als PDF en sla die ergens op waar u ze makkelijk weer kunt vinden.
Heeft u vragen? Bekijk dan onze veelgestelde vragen.
Papieren rekeningen digitaal betalen
Ontvangt u uw rekeningen liever op papier? Ook dan kunt u makkelijk online betalen met iDEAL. U regelt het op de online betaalpagina van uw rekening. Op de betaalpagina van uw rekening kunt u meteen betalen met iDEAL. Ook kun u uitstel van betaling of een betalingsregeling aanvragen.
U komt op 2 manieren op de online betaalpagina:
- Scan de QR-code op uw papieren rekening met de camera-app op uw telefoon of tablet en klik op de pop-up.
Let op: scan de QR-code niet met de QR scanner in uw bank-app, want dat zal niet werken. - Vul het 14-cijferig betalingskenmerk van de rekening in op onze homepage. Is de rekening nog niet betaald? Dan komt u meteen op de online betaalpagina van uw rekening.
Overzicht rekeningen en éénmalige incasso
Het portaal bood 2 diensten die de online betaalpagina nu nog niet biedt:
- het historisch overzicht van uw zorgrekeningen
- het inplannen van een éénmalige automatische incasso
We zijn ons ervan bewust dat gebruikers van het portaal deze diensten waardeerden. We werken eraan om het overzicht én de automatische incasso in verbeterde vorm terug te brengen op de online betaalpagina. Onze excuses voor het ongemak.

Vervanging van de éénmalige automatische incasso
U kunt op de betaalpagina een betalingsregeling van 2 termijnen afsluiten. Zo weet u zeker dat u de betaling niet kunt vergeten.
Vervanging van het overzicht
Ter vervanging van het overzicht zijn er een aantal opties.
Als u alle rekeningen al digitaal ontvangt kunt u in uw e-mailinbox zoeken naar 'infomedics'. Klik op de blauwe knop in de e-mails om naar de betaalpagina te gaan en eventueel de volledige rekening te downloaden als PDF.
Let goed op de betalingskenmerken om rekeningen van elkaar te onderscheiden. Elke rekening heeft een eigen betalingskenmerk. Houdt er rekening mee dat u meerdere e-mails over dezelfde rekening kunt krijgen, als u niet op tijd betaald heeft. In al deze e-mails staat dan hetzelfde betalingskenmerk.
Als u rekeningen op papier ontvangt, of als u misschien recentelijk van papier naar digitaal bent overgestapt (of andersom) dan is het krijgen van een overzicht lastiger. Gelukkig staan onze medewerkers voor u klaar. Klik op de knop hieronder en digitale assistent Ella helpt u verder.