Waarom is mijn rekening vertraagd?

Bent u al een tijdje geleden bij de praktijk geweest en hebt u nu pas rekening gekregen? Of wacht u nog steeds op de rekening? Hieronder leggen we uit hoe dat zou kunnen komen.

Uw zorgaanbieder heeft de behandeling pas net, of nog niet bij ons ingediend

Het kan zijn dat uw zorgaanbieder de behandeling pas recent bij ons heeft gemeld. Sommige zorgaanbieders doen dit elke dag, anderen maar 1 keer per maand. Het kan dus ook zijn dat uw behandeling nog niet bij ons bekend is. Pas als uw zorgaanbieder de behandeling gemeld heeft, kunnen wij aan de slag met het controleren van uw eventuele vergoeding en het opmaken van uw rekening.

We moesten of moeten langer wachten op een reactie van uw zorgverzekeraar

Als het mogelijk is checken we bij uw zorgverzekeraar of u recht heb op een vergoeding voor de behandelingen op uw rekening. Zo hoeven we u alleen nog een rekening te sturen voor het bedrag dat overblijft. Soms moeten we lang wachten op een reactie van uw zorgverzekeraar. Pas als we die reactie hebben ontvangen sturen we u een rekening.

Wilt u weten welke stappen er zoal doorlopen worden voordat u een rekening op de (digitale) deurmat ontvangt? Hier leest u de verschillende stappen terug.