Waarom heb ik nu pas mijn rekening gekregen?

Bent u al een tijdje geleden bij de praktijk geweest en hebt u nu pas de rekening gekregen? Dan leggen we hieronder uit hoe dat kan.

Uw zorgaanbieder heeft de behandeling recent bij ons ingediend

Het kan zijn dat uw zorgaanbieder de behandeling pas recent bij ons heeft ingediend. Sommige zorgaanbieders declareren elke dag, anderen maar 1 keer per maand.

Bent u verzekerd bij CZ  of een onderdeel (OHRA, Just en NN)?

CZ (ook OHRA, Just en NN) heeft in juli besloten toch terug te keren naar de oude, vertrouwde manier van verwerken van zorgdeclaraties. Hiervoor moest CZ haar systemen aanpassen en konden er in de periode tussen juli en september 2022 tijdelijk geen declaraties verwerkt worden. Daarom hebben we in nauw overleg met CZ besloten om de rekeningen pas in te dienen als CZ haar systeem gereed had. Vanaf begin oktober 2022 was dit zover. Dat is de reden dat u nu pas de rekening(en) heeft gekregen.

We moesten langer wachten op een reactie van uw zorgverzekeraar

Als het mogelijk is checken we bij uw zorgverzekeraar of u recht heb op een vergoeding. U krijgt dan alleen een rekening voor het bedrag dat overblijft. Soms moeten we lang wachten op een reactie van uw zorgverzekeraar.  Dat was dus het geval als u een aanvullende tandverzekering hebt van CZ, Ohra, Just of Nationale Nederlanden. 

Wilt u weten welke stappen er zoal doorlopen worden voordat u een rekening op de (digitale) deurmat ontvangt? Hier leest u de verschillende stappen terug.