Waarom heb ik een herinnering met incassokosten gekregen?

U krijgt een herinnering met incassokosten als we na de 1e herinnering geen volledige betaling hebben ontvangen. Infomedics zal u nooit meteen een 1e herinnering of 2e herinnering (met extra kosten) sturen.

Originele rekening
U heeft een behandeling gehad of een bezoek gebracht aan een praktijk. We sturen altijd eerst een originele rekening per e-mail of per post. U heeft 30 dagen om deze rekening te betalen.

1e herinnering
Het kan natuurlijk gebeuren dat u een rekening vergeet te betalen. Daarom sturen we na 30 dagen een 1e herinnering. We vragen u dan om het bedrag binnen 15 dagen te betalen.

Laatste herinnering met incassokosten
Als het bedrag van de 1e herinnering niet binnen 15 dagen bij ons op de rekening staat, sturen we een laatste herinnering met incassokosten.

Incassobureau
Als het bedrag van de laatste herinnering niet binnen 1 week op onze rekening staat, krijgt u een aanmaning van het Centraal Medisch Incassobureau (CMIB).