Waar blijft mijn rekening? Ik heb al een tijd geleden een behandeling gehad.

Bent u al een tijdje geleden bij de praktijk geweest en hebt u nog steeds geen rekening gekregen? Hieronder leggen we uit hoe dat zou kunnen komen.

Uw zorgaanbieder heeft de behandeling nog niet bij ons ingediend

Het kan zijn dat uw zorgaanbieder de behandeling nog niet bij ons heeft ingediend. Sommige zorgaanbieders declareren elke dag, anderen maar 1 keer per maand.

We wachten nog op een reactie van uw zorgverzekeraar

Als het mogelijk is checken we bij uw zorgverzekeraar of u recht heb op een vergoeding. U krijgt dan alleen een rekening voor het bedrag dat overblijft. Soms moeten we lang wachten op een reactie van uw zorgverzekeraar.  Op dit moment is dat bijvoorbeeld het geval als u een aanvullende tandverzekering hebt van CZ, Ohra, Just of Nationale Nederlanden. 

Uw behandeling is volledig vergoed

Sommige behandelingen worden volledig vergoed vanuit uw basisverzekering. Vooral bij kinderen jonger dan 18 worden controles en veel behandelingen vergoed. Omdat u in deze gevallen niets hoeft te betalen sturen wij u ook geen rekening.

U hebt uw e-mail niet gezien

Tenslotte kan het zo zijn dat wij de rekening per e-mail naar u gestuurd hebben en dat u de e-mail niet gezien hebt. We sturen de rekening per e-mail als we uw e-mailadres, telefoonnummer én de voorkeur voor een digitale rekening van uw zorgaanbieder hebben doorgekregen. Controleer dus goed uw inbox en eventueel uw spamfolder.

Wilt u weten welke stappen er zoal doorlopen worden voordat u een rekening op de (digitale) deurmat ontvangt? Hier leest u de verschillende stappen terug.