Nadat u een account heeft aangemaakt op Infomedics.nl worden alle rekeningen van de betreffende zorgverlener op uw account geplaatst. Zodra er een nieuwe rekening voor u klaar staat, ontvangt u van ons een e-mail.In uw account kunt u de rekeningen bekijken en betalen. U kunt kiezen voor eenmalige automatische incasso op een door u gekozen datum of u betaalt direct via iDEAL. Wilt u de rekening ter declaratie opsturen naar uw zorgverzekeraar, dan kunt u deze downloaden en/of printen.

 

Indien u gaat verhuizen of verhuisd bent is het van belang dat u deze wijziging tijdig doorgeeft aan uw zorgaanbieder. Uw adresgegevens ontvangen wij namelijk via uw zorgaanbieder. Wij houden zelf geen patiëntendatabase bij. U bent zelf verantwoordelijk voor de juistheid van uw adresgegevens. Wanneer u deze wijziging niet doorgeeft aan uw zorgaanbieder, blijven de rekeningen op het oude adres bezorgd worden.

Als u graag een kopie van de rekening wilt ontvangen op uw nieuwe adres, kunt u onderstaand formulier invullen. Wij zullen het adres voor deze rekening éénmalig aanpassen en een kopie versturen naar uw nieuwe adres. Wij maken gebruik van de bezorgdiensten van Sandd. Hierdoor is de doorstuurservice van PostNL niet van toepassing op de post die u van ons ontvangt. Sandd biedt ook een doorstuurservice aan via hun eigen website.

Ik wil mijn adres wijzigen

Een account aanmaken is alleen mogelijk wanneer u een e-mail en een papieren rekening van ons heeft ontvangen.

  1. Klik op de link die u per e-mail heeft ontvangen.
  2. Vul de omschrijving in die op de papieren rekening staat en klik op ‘Verder’.
  3. U kiest een gebruikersnaam en wachtwoord. Klik op ‘Account aanmaken’.
  4. U ontvangt een SMS-code op het mobiele telefoonnummer dat wij van uw zorgverlener hebben ontvangen.
  5. Vul de SMS-code in op het daarvoor bestemde veld en klik op 'Verder'.
  6. Uw account is aangemaakt. U kunt nu de betreffende rekening (en toekomstige rekeningen) inzien en betalen.

 

Indien u niet zeker weet of u de rekening heeft betaald kunt u zonder in te loggen op het patiëntportaal de status van de rekening controleren. Controleer de status van uw betaling via de rekening checker. Deze vindt u terug op de beginpagina van de website.

De betalingsregeling is een extra dienst die wij leveren. Wij mogen hiervoor kosten rekenen. Wij rekenen € 5,00 per termijn om de kosten van onze dienstverlening te dekken. Met deze kosten doen wij het volgende:

  1. Er wordt een betalingsregeling aangemaakt door een medewerker.
  2. Er wordt een brief verzonden ter bevestiging.
  3. Er worden e-mails verstuurd ter herinnering. 
  4. Per termijn moet er een boeking plaatsvinden in ons systeem.

Het is mogelijk om bij rekeningen vanaf € 50,00 een betalingsregeling aan te vragen. Aan onze betalingsregeling zijn kosten verbonden. U kunt kiezen tussen 2, 3 of 4 termijnen. Voor elke rekening sluiten wij een aparte regeling voor u af. Indien u voor meerdere rekeningen tegelijk een betalingsregeling afsluit, betaalt u voor één rekening kosten.

Een betalingsregeling kunt u aanvragen door het onderstaande formulier volledig in te vullen. Op basis van uw aanvraag zullen wij nagaan of een betalingsregeling mogelijk is. 

Ik wil een betalingsregeling treffen

(het 13-cijferige nummer op uw rekening)

Wanneer u een herinnering heeft ontvangen, is uw betaling nog niet door ons ontvangen op het moment dat de vervaldatum van de rekening is verstreken. Indien u de rekening nog niet heeft betaald, verzoeken wij u deze alsnog te betalen. Heeft u de rekening reeds aan ons voldaan, dan verzoeken wij u te controleren of de betalingsgegevens correct zijn. Betalingen zonder omschrijving kunnen wij niet verwerken en worden teruggestort. 

Het verwerken van een betaling duurt drie werkdagen (m.u.v. feestdagen). U kunt de status van uw betaling ook controleren via de rekeningchecker op de beginpagina van de website. U kunt ook telefonisch contact opnemen met onze medewerkers via telefoonnummer 036 20 31 900.

Het is mogelijk dat u, ondanks dat u verzekerd bent, alsnog een rekening ontvangt voor een behandeling. Indien mogelijk bieden wij de rekening ter vergoeding aan bij de zorgverzekeraar. Indien de rekening niet of deels door uw zorgverzekeraar wordt vergoed, dan sturen wij u voor de eigen bijdrage een rekening. Omdat wij geen inzage hebben in uw zorgpolis is het voor ons niet mogelijk te achterhalen waarom de rekening niet of niet volledig is vergoed.

Het is daarnaast ook mogelijk dat wij op basis van de afspraken met uw zorgaanbieder de rekening voor een behandeling rechtstreeks naar u toe sturen. Nadat u de rekening hebt voldaan, kunt u deze zelf indienen bij uw zorgverzekeraar. Heeft u vragen over vergoedingen en/of de eigen bijdrage, dan verzoeken wij u contact op te nemen met uw zorgverzekeraar

Betalen via iDEAL is bij ons kosteloos. Betalen via iDEAL is alleen mogelijk wanneer u uw rekeningen digitaal ontvangt. U heeft hiervoor een account nodig op Infomedics.nl.

 

De rekening van uw zorgverlener bevat gegevens over u en uw behandeling. Het is zeer belangrijk dat de rekening op een veilige manier wordt verstuurd, zodat die gegevens niet in verkeerde handen vallen. Een rekening per e-mail versturen is niet veilig. De rekening op een account plaatsen waar alleen u toegang tot heeft wel. Uw account draait op een beveiligde omgeving. U kunt alleen inloggen met uw gebruikersnaam, wachtwoord én een SMS-code die u op uw mobiele telefoonnummer ontvangt. Zo heeft niemand anders dan uzelf toegang tot uw beveiligde account. 

Wij verzorgen de facturering voor meer dan 4.000 zorgaanbieders. Voor deze zorgaanbieders versturen wij ruim 145.000 rekeningen per week. Wij streven er naar u zo goed mogelijk te helpen met al uw vragen.

Zorginhoudelijke klacht
Wanneer u een klacht heeft over de behandeling of de geleverde zorgmiddelen verzoeken wij u deze klacht door te geven aan uw zorgaanbieder.

Klacht over Infomedics
Het kan zijn dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening. Vult u in dat geval onderstaand contactformulier in. Wij nemen uw klacht/feedback uiterst serieus en zullen binnen drie werkdagen reageren.

Ik heb een klacht

De regels voor het beveiligen van privacygevoelige gegevens worden steeds strenger. Om aan deze en toekomstige regels te voldoen hebben wij onze website opnieuw ingericht. U heeft voortaan een account nodig om rekeningen te kunnen bekijken. Het grote voordeel van deze wijziging is dat alle rekeningen van uw zorgverlener op dit portaal geplaatst worden. U logt dus eenmaal in om toegang te krijgen tot de rekeningen. 

De e-mail bevat de link waarmee u uw account kunt aanmaken. Op de papieren rekening staat een omschrijving. Deze omschrijving heeft u nodig bij de eerste stap voor het aanmaken van uw persoonlijke account. 

U treft de benodigde bankgegevens aan op de rekening. Graag de omschrijving van de rekening invullen bij het veld Omschrijving van uw bankpakket. Om uw betaling correct te kunnen verwerken, verzoeken wij u niet meerdere rekeningen in één betaling te voldoen. Als de omschrijving bij internetbankieren niet wordt herkend, kunt u het nummer vooraan aanvullen met nullen.

Wanneer u al een account heeft en uw mobiele telefoonnummer veranderd, dan kunt u dit telefonisch aan ons doorgeven. Onze Servicedeskmedewerker wijzigt uw mobiele telefoonnummer in het systeem zodat u in het vervolg weer kunt inloggen. Heeft u nog geen account en klopt het mobiele telefoonnummer niet? Verzoeken wij u contact op te nemen met uw zorgverlener.  Om de rekening toe te voegen aan uw account hebben wij uw mobiele telefoonnummer nodig. Uw mobiele telefoonnummer wordt door uw zorgverlener aan ons verstrekt. Op het moment dat uw mobiele nummer niet of onjuist aan ons is doorgegeven, kunt u geen account aanmaken en/of uw rekening via het portaal inzien en betalen.

Bij het toevoegen van uw factuurstroom sturen wij een SMS naar het mobiele nummer dat bekend is bij de zorgaanbieder. Dit telefoonnummer is door u persoonlijk doorgegeven bij de praktijk. Het is mogelijk dat het een ander telefoonnummer is dan u zelf heeft opgegeven bij het aanmaken van uw account.

Heeft u een vraag over de medische gegevens die wij in opdracht van uw zorgaanbieder op uw rekening vermelden, dan verzoeken wij u contact op te nemen met uw zorgaanbieder.

Als u een vraag heeft over het patiëntportaal, dan verzoeken wij u het onderstaande formulier in te vullen.

Ik heb een vraag over het patiëntportaal

Wanneer u een rekening niet tijdig betaalt bij het CMIB, wordt deze uit handen gegeven aan de deurwaarder. Indien u een brief van de deurwaarder heeft ontvangen, kunnen Infomedics en het CMIB u niet meer helpen. Wij verzoeken u zo snel mogelijk contact op te nemen met de deurwaarder.

Dit is mogelijk als:

  1. De betreffende zorgverlener de facturering heeft uitbesteed aan Infomedics.
  2. Uw juiste mobiele telefoonnummer en e-mailadres bekend zijn bij de zorgaanbieder.

Heeft u een vraag die niet tussen de veelgestelde vragen staat, dan kunt u ook telefonisch contact opnemen met onze medewerkers via telefoonnummer: 036 20 31 900. Onze Servicedesk is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 9:00 en 17:00 uur. U kunt ook onderstaand contactformulier invullen.

Ik heb een algemene vraag

Een account kent maar één eigenaar. Iedereen die zijn rekeningen digitaal wil ontvangen, vragen wij om een account aan te maken. Let wel op, dit is alleen mogelijk als de betreffende patiënt ook de geadresseerde is.

U kunt alleen uw eigen rekeningenstroom toevoegen. Rekeningen voor minderjarigen (0 t/m 15 jaar) versturen wij per post. Omdat een minderjarige door ons niet als betalend persoon (debiteur) wordt gezien kunnen wij niet controleren of de eigenaar van het account ook de ouder is van de minderjarige.

Bij het aanmaken van het account geeft u zelf alle gegevens op. Wij weten echter niet zeker of de rekening ook hoort bij de persoon die het account heeft aangemaakt. Wanneer u een rekeningenstroom aan uw account gaat toevoegen ontvangt u een SMS-code op het mobiele nummer dat door uw zorgaanbieder aan ons is doorgegeven. Dit nummer heeft u reeds eerder persoonlijk doorgegeven aan de praktijk. Nadat wij de code voor het koppelen van de rekeningenstroom hebben ontvangen, weten wij zeker dat u de persoon bent voor wie de rekening is bedoeld.

Indien u het niet eens bent met de inhoud van de ontvangen rekening dan kunt u onderstaand formulier invullen. Uw bezwaar leggen wij voor aan uw zorgaanbieder. U krijgt hiervan een bevestiging per e-mail. Wanneer wij op basis van de ingevulde gegevens meer informatie nodig hebben, zal er telefonisch contact met u worden opgenomen.

De inhoud van de rekening klopt niet

Om uw betaling correct te kunnen verwerken, verzoeken wij iedere rekening in een aparte overboeking te voldoen onder vermelding van de juiste omschrijving. Als de omschrijving bij internetbankieren niet wordt herkend kunt u het nummer vooraan aanvullen met nullen.

 

Het kan voorkomen dat u niet in de gelegenheid bent om de rekening binnen de gestelde betalingstermijn te voldoen. Afhankelijk van de status van de rekening en de hoogte van het te betalen bedrag kunnen wij bekijken of wij u uitstel van betaling kunnen verlenen. Hiervoor kunt u telefonisch contact opnemen met onze medewerkers via telefoonnummer 036 20 31 900. 

De wijze waarop u een rekening van Infomedics kunt betalen is gewijzigd. Wij versturen niet langer standaard een acceptgiro mee met onze rekening. Vanaf januari 2019 verdwijnt de acceptgiro in Nederland door de invoering van één Europese betaalmarkt. Heeft u een rekening ontvangen zonder acceptgiro? Dan verzoeken wij u vriendelijk de rekening te betalen via internetbankieren of via een overboeking met overboekingsformulier. Bent u niet in de gelegenheid om de rekening op deze wijze te voldoen, dan kunt u een kopie van de rekening met acceptgiro bij ons opvragen via onderstaand formulier.

Ik wil graag een acceptgiro ontvangen

Indien u de rekening dubbel heeft betaald en uw betaling is niet automatisch binnen twee weken aan u teruggestort, dan kunt u onderstaand contactformulier invullen. Na het versturen van dit formulier worden de gegevens gecontroleerd. Wanneer wij een dubbele betaling hebben ontvangen, wordt het teveel betaalde bedrag teruggestort op uw bankrekening. 

Ik heb de rekening dubbel betaald

Indien mogelijk bieden wij de rekening ter vergoeding aan bij de zorgverzekeraar. De zorgverzekeraar informeert ons alleen over de hoogte van het te vergoeden bedrag. Omdat wij geen inzage hebben in uw zorgpolis is het voor ons niet mogelijk te achterhalen waarom de rekening niet of niet volledig is vergoed. Uw zorgverzekeraar kan u informatie geven over de vergoeding van een behandeling.

Om uw rekening toe te voegen aan uw account hebben wij uw mobiele telefoonnummer nodig. Uw mobiele telefoonnummer wordt door uw zorgverlener aan ons verstrekt. Op het moment dat uw mobiele nummer niet aan ons is doorgegeven door uw zorgverlener, kan de rekening niet worden toegevoegd aan uw persoonlijke account.

Er zijn geen kosten verbonden aan de SMS-berichten die u van ons ontvangt.

Het is niet mogelijk om rekeningen van anderen toe te voegen. Uw account is persoonlijk. Rekeningen voor minderjarigen (0 - 18 jaar) versturen wij altijd per post. 

Om een kopie te ontvangen, verzoeken wij u het onderstaande formulier in te vullen. Mocht u de omschrijving van de rekening hebben, dan verzoeken wij u dit in te vullen op het formulier.

Ik wil een kopie van de rekening ontvangen

Wanneer er een vergoeding op de rekening wordt vermeld, is deze aangeboden ter vergoeding bij uw zorgverzekeraar. Indien u dit niet kunt terugvinden op de rekening, kan het zijn dat deze niet aangeboden is of volledig is afgewezen door uw zorgverzekeraar.

De Nederlandse Zorgautoriteit maakt regels en houdt toezicht op zorgaanbieders en zorgverzekeraars met betrekking tot betaalbare zorg. Voor meer informatie over de verrichtingen en tarieven per zorgsoort kunt u terecht op de volgende website: https://www.nza.nl/regelgeving/tarieven/.

U kent ons waarschijnlijk in eerste instantie als uwnota.nl. Wij sturen rekeningen namens uw zorgaanbieder. Maar sinds februari 2017 heten wij Infomedics. Onder die naam staan wij ook bekend bij uw zorgaanbieder. Eén bedrijf één naam. Dat is voor iedereen duidelijker. Alleen onze naam is veranderd. Alle betalingsafspraken en –voorwaarden blijven hetzelfde. Ook ons telefoonnummer blijft ongewijzigd.

Indien de persoonsgegevens op de rekening onjuist zijn, is het van belang van dat u deze wijziging tijdig doorgeeft aan uw zorgaanbieder. Uw persoonsgegevens ontvangen wij namelijk via uw zorgaanbieder. Wij houden zelf geen patiëntendatabase bij. Wanneer u deze wijziging niet doorgeeft aan uw zorgaanbieder, blijven de huidige persoonsgegevens op de rekeningen ongewijzigd.

Wanneer u een rekening niet tijdig betaalt, wordt deze uit handen gegeven aan het CMIB. Als u een brief van het CMIB heeft ontvangen, kunnen wij u niet langer helpen. U kunt telefonisch contact opnemen met het CMIB via 036 31 00 899. Het CMIB is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur.

Bij ons staat informatiebeveiliging en privacybescherming hoog in het vaandel. Om uw medische en persoonlijke gegevens zo goed mogelijk te beveiligen hebben wij een nieuw patiëntportaal ontwikkeld. Hierin is het mogelijk uw rekeningenstroom toe te voegen. Hiervoor heeft u per zorgaanbieder éénmalig de rekening per post nodig. Deze papieren rekening wordt naar uw huisadres gestuurd. 

De regels rondom het beveiligen van privacygevoelige gegevens worden steeds strenger. Om aan deze regels te kunnen voldoen hebben wij onze website opnieuw ingericht. U heeft voortaan een account op het patiëntportaal nodig om rekeningen online te kunnen bekijken. Om er zeker van te zijn dat u de eigenaar bent van het account op het patiëntportaal, maken wij gebruik van twee staps verificatie. 

Het aanmaken van een persoonlijk account op het patiëntportaal is nodig om uw rekeningen op een beveiligde omgeving te bekijken. U kunt de rekeningen van verschillende zorgverleners toevoegen. Indien u geen gebruik wilt of kunt maken van een account op het patiëntportaal, versturen wij de rekening per post.

Delen Volg ons online