Heb ik mijn rekening betaald?

Wilt u weten of uw betaling ontvangen en verwerkt is? Of wat de status van een openstaande rekening is?

Klik op onderstaande knop om het chatvenster te openen. Typ hier uw betalingskenmerk in en onze digitale assistent Ella helpt u verder.

Ik kan niet op tijd betalen, wat moet ik doen?

Vanaf de dag dat u de rekening krijgt, heeft u 30 dagen om de rekening te betalen. Lukt dat niet, of is het bedrag te hoog om in 1 keer te betalen? Dan bieden we 2 mogelijkheden.

Uitstel van betaling
Met uitstel van betaling kunt u de betaaldatum met maximaal 4 weken opschuiven. U regelt het makkelijk zelf door hieronder uw betalingskenmerk in te vullen en op "check" te klikken.

Lees meer over uitstel van betaling

Betalingsregeling - betalen in termijnen
Vraag een betalingsregeling aan als u uw rekening niet in één keer kunt betalen. Dit kan bij rekeningen vanaf € 20,-. U kunt in maximaal 6 delen betalen. U regelt het makkelijk zelf door hieronder uw betalingskenmerk in te vullen en op "check" te klikken.

Let op: U kunt rekeningen niet combineren in één betalingsregeling. U kunt wel een aparte betalingsregeling aanvragen voor elke rekening die hoger is dan € 20,- .

Lees meer over betalen in termijnen

Wat moet ik doen als ik dubbel of te veel heb betaald?

Heeft u per ongeluk dubbel betaald of te veel overgemaakt? Dan betalen we het te veel betaalde bedrag aan u terug. U hoeft niets te doen.

Heeft u het bedrag na 10 dagen nog niet terug gekregen? Neem dan contact op via onze digitale assistent Ella.

Ik heb al bij de zorgaanbieder betaald. Waarom krijg ik deze rekening?

Als u de kosten al direct aan uw zorgaanbieder heeft betaald, kunnen we een bezwaar voor u indienen. We vragen de zorgaanbieder dan om in de eigen administratie te controleren of de rekening al betaald is en uw rekening van Infomedics te stoppen.

U kunt bezwaar maken via de digitale assistent Ella met de knop hieronder. Let op: Infomedics kan niet bij alle zorgaanbieders een bezwaar indienen. In dat geval laten we het aan u weten.

U krijgt een bevestigingsmail. Als we meer informatie van u nodig hebben, nemen we contact met u op.

Hoe kan ik een betalingsregeling aanvragen?

Als u uw rekening niet in één keer kunt betalen, kunt u een betalingsregeling aanvragen. Dit kan bij rekeningen vanaf € 20,-. U kunt in maximaal 6 delen betalen. U regelt dit het snelste zelf door hieronder uw betalingskenmerk in te vullen en op "check" te klikken.

 

Let op: U kunt rekeningen niet combineren in één betalingsregeling. U kunt wel een aparte betalingsregeling aanvragen voor elke rekening die hoger is dan € 20,- .

Lees hier meer over de betalingsregeling

Kan ik uitstel van betaling aanvragen?

Heeft u meer tijd nodig om te betalen? Vraag dan uitstel van betaling aan. U kunt de betaaldatum met maximaal 4 weken opschuiven.

U regelt het makkelijk zelf door hieronder uw betalingskenmerk in te vullen en op "check" te klikken. Het betalingskenmerk staat linksboven op de rekening. Het heeft 14 cijfers en eindigt altijd op 071.

Kan ik meerdere rekeningen in één keer betalen?

Dat kan helaas niet. Heeft u meerdere rekeningen gekregen en wilt u het zelf overmaken? Maak de bedragen dan apart over en gebruik bij ieder bedrag het juiste betalingskenmerk. Anders kunnen wij uw betaling niet goed verwerken. Het betalingskenmerk staat linksboven op de rekening. Het heeft 14 cijfers en eindigt altijd op 071.

Zeker weten dat uw betalingen goed gaan?
Betaal uw rekeningen dan met iDEAL. Dat doet u zo:

  • Digitale rekening gekregen? Klik op de blauwe knop in de e-mail.
  • Papieren rekening? Scan de QR code met de camera-app op uw mobiele telefoon.
  • Of vul het betalingskenmerk van uw rekening in op onze homepage.
Hoe kan ik mijn rekening betalen?

Betalen met iDEAL
U kunt uw rekening op 3 manieren met iDEAL betalen:

  • Klik op de blauwe knop in de e-mail met uw rekening.
  • Voer op onze homepage of hieronder het betalingskenmerk met 14 cijfers in.
  • Scan de QR-code op de papieren rekening (let op: doe dit met uw camera en niet met uw bank-applicatie).

 

Zelf overmaken
U kunt het bedrag ook zelf overmaken.

  • Rekeningnummer: NL34 ABNA 0243 2400 58
  • Op naam van: Infomedics B.V.
  • BIC/SWIFT: ABNANL2A
     

Vergeet u het betalingskenmerk niet? Het betalingskenmerk staat linksboven op de rekening. Het heeft 14 cijfers en eindigt altijd op 071.

Meerdere rekeningen?
Wilt u meer dan 1 rekening betalen? Maak de bedragen dan apart over en gebruik bij ieder bedrag het juiste betalingskenmerk. Anders kunnen wij uw betaling niet goed verwerken.

Kan ik met acceptgiro betalen?

Betalen met een acceptgiro is helaas niet meer mogelijk. Banken zijn op 1 juni 2023 gestopt met acceptgiro's.

Andere manieren om te betalen
In plaats van acceptgiro kunt u het makkelijkst met iDEAL betalen. Dat kan op 3 manieren:

  • Klik op de blauwe knop in de e-mail met uw rekening.
  • Scan de QR-code op de papieren rekening (let op: doe dit met uw camera en niet met uw bank-applicatie).
  • Voer hieronder het betalingskenmerk met 14 cijfers in.

 

Zelf overmaken
U kunt het bedrag ook zelf overmaken. Gebruik dan de volgende gegevens:

  • Rekeningnummer (IBAN): NL34 ABNA 0243 2400 58
  • Op naam van: Infomedics B.V.
  • BIC/SWIFT: ABNANL2A
     

Vergeet u het betalingskenmerk niet? Het betalingskenmerk staat linksboven op de rekening. Het heeft 14 cijfers en eindigt altijd op 071.

Meerdere rekeningen?
Wilt u meer dan 1 rekening betalen? Maak de bedragen dan apart over. Gebruik bij ieder bedrag het juiste betalingskenmerk. Anders kunnen wij uw betaling niet goed verwerken.

Wat zijn de betalingsvoorwaarden?

Infomedics verstuurt en incasseert rekeningen namens uw zorgaanbieder. Uw zorgaanbieder is daardoor minder tijd kwijt aan administratie en loopt minder financieel risico. Infomedics voldoet hierbij aan de geldende wet- en regelgeving.

Originele rekening
U heeft een behandeling gehad of een bezoek gebracht aan een praktijk. We sturen altijd eerst een originele rekening per e-mail of per post. U heeft 30 dagen om deze rekening te betalen.

1e herinnering
Het kan natuurlijk gebeuren dat u een rekening vergeet te betalen. Daarom sturen we na 30 dagen een 1e herinnering. We vragen u dan om het bedrag binnen 15 dagen te betalen.

Laatste herinnering met incassokosten
Als het bedrag van de 1e herinnering niet binnen 15 dagen bij ons op de rekening staat, sturen we een laatste herinnering met incassokosten.

Overdracht aan het CMIB
Betaalt u de laatste herinnering niet op tijd? Dan sturen we de rekening in de meeste gevallen naar het Centraal Medisch Incassobureau (CMIB). Het CMIB stuurt u dan een aanmaning.

Sommige zorgaanbieders kiezen voor een andere aanpak. In deze gevallen geven we uw rekening terug aan uw zorgaanbieder. Die neemt dan contact met u op.

Ik heb een vraag over het Infomedics Betaalplan

Het Infomedics Betaalplan wordt niet meer aangeboden vanaf 1 januari 2023. Hebt u nog een lopend Betaalplan? Dan blijft dat gewoon bestaan.

Ik wil een Infomedics Betaalplan aanvragen

Het Infomedics Betaalplan bieden wij sinds 1 januari 2023 niet meer aan. U kunt contact opnemen met onze servicedesk Zorgconsumenten om de alternatieven zoals een betalingsregeling of uitstel van betaling te bespreken.

Ik heb nog een Infomedics Betaalplan, kan ik deze nog gebruiken?

Als u vóór 1 januari 2023 een Infomedics Betaalplan bij ons heeft gesloten kunt u hiervan nog gebruik blijven maken zolang uw krediet nog actief is.

Wat is het rekeningnummer van Infomedics? (IBAN)

Als u zelf een betaling overmaakt, heeft u de volgende gegevens nodig:

  • Rekeningnummer (IBAN): NL34 ABNA 0243 2400 58
  • Op naam van: Infomedics B.V.
  • BIC/SWIFT: ABNANL2A

Vergeet u het betalingskenmerk niet? Het betalingskenmerk staat linksboven op de rekening. Het heeft 14 cijfers en eindigt altijd op 071.

Meerdere rekeningen?
Wilt u meer dan 1 rekening betalen? Maak de bedragen dan apart over. Gebruik bij ieder bedrag het juiste betalingskenmerk. Anders kunnen wij uw betaling niet goed verwerken.

Andere onderwerpen

Herinnering/aanmaning

Image
IM_Icoon_Incassokosten.png

Herinnering of aanmaning met extra kosten ontvangen?

Bekijk alle vragen

Portaal zorgconsumenten

Image
IM_Icoon_Inloggen.png

Gebruikersnaam vergeten of hulp nodig bij het account?

Bekijk alle vragen