Overslaan en naar de inhoud gaan

Profiel Menu

  • Consument
  • Zorgaanbieder
  • Werken bij
Home

Consument menu

  • Hulp & vragen
  • Over Infomedics
  • Pers
  • Contact
  • Zoeken
  • Inloggen

Geen controle op vergoeding bij CZ verzekeringen

Bent u aanvullend verzekerd bij CZ, Ohra, Nationale-Nederlanden of Just? Dan controleren we niet meer of uw behandelingen vergoed worden vanuit uw aanvullende tandverzekering. U kunt uw rekening nog wel zelf declareren om de vergoeding te krijgen.

Wat is er veranderd?

Door een beleidswijziging van CZ controleren wij niet meer of uw behandelingen vergoed worden vanuit uw aanvullende tandverzekering. Dit geldt voor alle verzekeringen die onder CZ vallen:

  • CZ
  • Ohra
  • Nationale Nederlanden
  • Just

Omdat we niet meer controleren op vergoeding krijgt u rekeningen voor het totaalbedrag van uw behandeling(en). Om alsnog een vergoeding vanuit uw aanvullende tandverzekering te krijgen moet u de rekening zelf declareren bij uw zorgverzekeraar.
 

Zelf vergoeding aanvragen

Hebt u een aanvullende tandverzekering? Dan kunt u de rekening zelf declareren bij uw zorgverzekeraar om alsnog een vergoeding te krijgen. Declareren gaat het makkelijkst en snelst via de MijnOmgeving of de app van uw zorgverzekeraar. Maak een foto van uw papieren rekening of download de pdf van uw digitale rekening. U stuurt de foto of het pdf bestand vervolgens mee bij het indienen van uw declaratie.

Als u recht heeft op een vergoeding dan wordt de vergoeding meestal binnen 2 weken aan u uitbetaald. Hiermee hebt u voldoende tijd om de rekening met het totaalbedrag van de behandelingen op tijd (binnen 30 dagen) aan Infomedics te betalen.

Hier vindt u uitleg over zelf declareren:
  • CZ
  • OHRA
  • Just
  • Nationale-Nederlanden

 

Meer tijd nodig? Vraag uitstel aan.

Hebt u meer tijd nodig om de rekening bij uw zorgverzekeraar te declareren en de vergoeding uitbetaald te krijgen? Geen probleem. U kunt uw rekening van Infomedics op 2 manieren maximaal 4 weken uitstellen:

  • via onze digitale assistent Ella (altijd maximaal aantal dagen uitstel)
  • op de betaalpagina van uw rekening (u kiest zelf uw nieuwe betaaldatum)

Start hieronder een chat of vul het betalingskenmerk (omschrijving) van uw rekening in om de betaalpagina van uw rekening te bekijken.

Chat met digitale assistent Ella

Betaalpagina van uw rekening bekijken

Consument Voet Menu (1)

  • Home
  • Hulp & vragen
  • Veelgestelde vragen
  • Contact

Consument Voet Menu (2)

  • Rekening controleren en betalen
  • Betalingsregeling aanvragen
  • Uitstel van betaling aanvragen
  • Infomedics Betaalplan

Consument Voet Menu (3)

  • Werken bij Infomedics
  • Infomedics voor zorgaanbieders
  • English information
  • Pers

Bottom Bar Menu

  • Privacystatement