Een update t.a.v. Infomedics en het coronavirus

Geen zorgen, wij betalen u op tijd uit

De afgelopen dagen is er onrust ontstaan over onze financiële positie. Mede omdat wij slechter telefonisch bereikbaar zijn geweest. Het is uitermate frustrerend dat wij in deze crisistijd niet altijd goed telefonisch bereikbaar waren voor u maar dit heeft gelukkig niets te maken met onze financiële positie. Wij kunnen u verzekeren dat wij u volgens afspraak blijven uitbetalen en er echt geen reden is om u hierover zorgen te maken. Zowel onze investeerder als ABN AMRO geven ons in deze moeilijke tijd financiële zekerheid.

Aanvullende financiering stelt uw omzet zeker

Zoals gezegd is er geen reden voor zorgen over onze financiële huishouding. Wij hebben afspraken gemaakt met ABN AMRO Bank en onze aandeelhouders voor aanvullende financiering. Deze financiering zorgt ervoor dat wij, ook gedurende een lockdown, zelfs als die langer duurt, operationeel blijven en al onze klanten conform afspraak kunnen blijven uitbetalen. Wij vinden het erg belangrijk dat wij juist in deze crisistijd een zekerheid zijn voor u. U heeft immers al genoeg onzekerheden op dit moment. Kortom, u kunt erop vertrouwen dat uw geld veilig is bij ons én op tijd aan u wordt uitgekeerd.

Infomedics is een financieel gezond bedrijf maar met het wegvallen van bijna 90% van de omzet kunnen wij niet zomaar aan incidentele verzoeken voor vervroegde uitbetaling voldoen. Wij hebben een strakke financiële planning die ervoor zorgt dat wij al onze klanten op het afgesproken moment kunnen betalen. Om al deze afspraken na te kunnen komen, is een strakke liquiditeitsplanning noodzakelijk. Daarom vragen wij u voorlopig nog even geen verzoeken tot vervroegde uitbetaling te doen.

De continuïteitsbijdrage van zorgverzekeraars

U bent ongetwijfeld op de hoogte van het feit dat zorgverzekeraars u wellicht financieel kunnen helpen op het moment dat u inkomsten misloopt door de coronacrisis. U kunt in aanmerking komen voor een maandelijkse continuïteitsbijdrage die waarschijnlijk in mei voor het eerst wordt uitgekeerd. De details van deze regeling zijn op dit moment nog niet bekend. Wij zijn dagelijks in gesprek met Zorgverzekeraars Nederland, de grote zorgverzekeraars en brancheorganisaties om te horen hoe de regeling er precies uit komt te zien en hoe wij kunnen helpen in de praktische uitvoer van de regeling. Actuele ontwikkelingen kunt u volgen via de website van Zorgverzekeraars Nederland via deze pagina. Zodra wij nieuws hebben over de praktische uitvoer, hoort u dit van ons.

Operationeel hebben wij het weer op de rit

Het is ons in een korte periode gelukt om al onze medewerkers vanuit huis te laten werken. Een flinke operatie aangezien wij er niet standaard op ingericht zijn om vanuit huis te werken. Inmiddels zijn al onze collega’s vanuit huis digitaal maar ook telefonisch goed bereikbaar. Onze medewerkers beantwoorden iedere dag honderden vragen die u, uw concullega’s en uw zorgconsumenten aan ons stellen.

Wilt u proberen uw vragen zoveel mogelijk via ons portaal te stellen? Ook al zijn wij telefonisch bereikbaar, wij kunnen op dit moment niet dezelfde bereikbaarheid als normaal garanderen i.v.m. soms wat uitdagende thuissituaties. Voor de kinderen zorgen én tegelijk telefonisch bereikbaar zijn is niet altijd even makkelijk.