Deborah Siwabessy

Vijftien jaar geleden stapte Deborah Siwabessy Infomedics binnen, inmiddels heeft ze bijna alle afdelingen gezien en meerdere projecten opgezet en geleid. Nu is ze leidinggevende van het softwaretestteam, het supportteam, het designteam én doet ze de planning van alles rondom het backoffice systeem.

“Ik ben me gevraagd en ongevraagd overal mee gaan bemoeien. Soms ging ik naar onze algemeen directeur en zei ik: “dit moet anders”. Vervolgens kon ik het daarna vaak oppakken. Zo heb ik een servicedesk voor zorgconsumenten opgezet toen Infomedics groeide, heb ik de allereerste Infomedics-nieuwsbrief geschreven, omdat ik vond dat we meer met klantcommunicatie moesten doen en mocht ik 0900-nummers oprichten. Deze voorbeelden laten voor mij zien dat er bij Infomedics veel mogelijk is, als je maar wilskracht hebt en nieuwsgierig bent.”

‘Ik volg een master Leadership and Strategy’

"Niet alleen het ontwikkelen van eigen ideeën wordt erg gestimuleerd, ook persoonlijke en professionele groei door middel van opleiden. Ik heb inmiddels een cursus proces- en kwaliteitsmanagement gedaan en ben nu bezig aan mijn master Leadership and Strategy. Vanuit het management wordt erop gehamerd dat je in jezelf blijft investeren en je nooit uitgeleerd bent.”

Deborah

Een van de dingen waar ik dan ook het meest trots op ben is een project dat volledig mislukt is.

Deborah Siwabessy (ICT Kwaliteit- en productmanager)

‘Je mag hier falen want daar leer je van’

“Infomedics is een heel menselijk bedrijf en de sfeer is heel gemoedelijk. Zo komt onze Algemeen Directeur ‘gewoon’ even bij het testteam zitten om te kijken hoe het gaat of om over privé-dingen te praten. De sfeer draagt eraan bij dat iedereen zich veilig voelt. Ook hoor ik vaak dat mensen vinden dat ze veel vertrouwen krijgen, je mag hier falen want daar leer je van. Ik vind het mooi dat dit menselijke aspect tegenover het ‘harde’ declareren staat. We zijn super goed met cijfers, maar ook met onze collega’s.”

‘Ik ben trots op een project dat volledig mislukt is’

“Een van de dingen waar ik dan ook het meest trots op ben is een project dat volledig mislukt is. We wilden het backoffice systeem veranderen en hadden daarvoor een totaalpakket gekocht. We zijn hier een jaar druk mee bezig geweest en uiteindelijk bleek het gewoon niet te werken. Ondanks dat we ook hadden kunnen blijven doormodderen, omdat het een duur project was, besloten we te stoppen. Ik vind het gaaf dat we onze kwaliteit vooropstelden en ermee zijn gestopt. Nu hebben we met collega’s in Polen onze eigen backoffice ontwikkeld en die werkt veel beter. We zijn eigenwijs en durven risico’s te nemen.”