Claudia Koppen

Juichende klanten daar gaan wij voor! Dit begint wat ons betreft bij de medewerkers. Een vrolijke stem aan de telefoon, iemand die elke dag met plezier naar zijn of haar werk gaat en de oplossing zoekt voor het vraagstuk van de klant.

De nieuwe bedrijfsfilosofie
Om onze klanten nog meer centraal te zetten in ons dagelijks werk hebben we op 5 januari 2021 de nieuwe bedrijfsfilosifie van Infomedics aan alle collega's gepresenteerd. Elementen als eigenaarschap, zelforganisatie en verantwoordelijkheid zijn hierin key.

Introductie van de Klantexpert teams
Bij Servicedesk klanten betekent het dat wij in kleinere multidisciplinaire teams gaan werken. Waarin we onze klanten van A tot Z bedienen. Geen schuttingen meer tussen afdelingen, maar een hecht Klantexpert team dat samenwerkt om onze klanten te ontzorgen. We willen kortere lijnen met onze klanten en meer ruimte om hen echt te leren kennen. Door te werken met een vast Klantexpert team per klant, is de kans vele malen groter dat gesprekken tussen dezelfde personen plaatsvinden. En daarnaast willen wij graag dat onze experts in de komende maanden een dag met een accountmanager meegaan om te proeven hoe het in de praktijk bij de klant gaat. Zo zien onze experts direct welke consequenties een antwoord op de klantvraag heeft voor bijvoorbeeld de werkzaamheden van een praktijkmanager. Zo brengen we de kennis van buiten mee naar binnen! 

Opzetten van Klantexpert teams
De afgelopen maanden hebben in het teken gestaan van zelforganisatie en wat dit betekent voor onze medewerkers. Geen teamleider meer, maar samen met je team afspraken maken op gebied het van roosters, wie wat oppakt en wanneer je op vakantie gaat. In samenwerking met een veranderdeskundige hebben wij meerdere sessies per team gehad, waarin deze onderwerpen centraal stonden:  

  • Wat betekent deze verandering voor mij? 
  • Hoe werken wij als team samen? 
  • Wat heb ik nodig vanuit de organisatie? 

Daarnaast hebben de collega’s elkaar getraind, want multidisciplinair betekent ook nieuwe taken en verantwoordelijkheden eigen maken. Ondertussen zorgt ICT dat de techniek er klaar voor is, want de telefoontjes en de onlinevragen moeten wel bij het juiste team uitkomen.  

Kortom, we zijn op reis met onze juichende collega's. Want samen zorgen we voor zorgeloze zorg en juichende klanten!"